Het goede leven!

4 juni 2014 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Heeee vriendjes en vriendinnetjes!

Oeps, het is alweer een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen! Maar wees niet bang, ik leef nog steeds een geweldig leven!!

In deze twee weken is er weer heel wat te vertellen over mijn avontuur hier in Afrika! De tijd gaat hier trouwens veel te snel. Woensdag organiseerde Stenden een mid module braai (braaien = barbecueën in Zuid Afrika), omdat we alweer op de helft van dit moduul zitten. SLIK.. dat betekend dat ik hier dus nog maar een paar weekjes zit, dan op reis ga en dan alweer naar huis moet!! Nog maar even niet aan denken dus. Ik zal gauw beginnen te vertellen met hoe het met ons project gaat en hoe mijn afgelopen twee weken zijn geweest.

Wiebke, Dominique en ik zijn na de bekendmaking van wie welk project zou krijgen meteen hard aan de slag gegaan. Zoals ik al had verteld was het ons direct al wel duidelijk dat we veel werk zouden krijgen met de organisatie van het winterkamp. Inmiddels hebben we al heel wat autoritjes en belletjes achter de rug. Vorige week zijn we namelijk met zijn drieën drie accommodaties gaan bezoeken. De eerste locatie was heel mooi, maar had ook wat minpunten. De tweede locatie had precies wat de eerste niet had, maar was vies en minder mooi. We hadden het dus moeilijk: welke zou dan het meest geschikt zijn? Gelukkig hadden we nog een derde locatie te gaan en deze locatie was echt perfect! Hier waren we echt super blij mee. Nu we een locatie hebben kunnen we ook kinderen gaan selecteren, een budget planning maken, activiteiten plannen, sponsors zoeken, etc. etc.

Gisteren hadden we een afspraak gemaakt met iemand die veel kinderen kent tussen de leeftijd van 10 en 12 jaar. We hopen via hem geschikte kinderen te kunnen gaan vinden. Eenmaal aangekomen bij de school in de township waar we hadden afgesproken waren er wel een hoop kinderen, maar geen man te bekennen die zou kunnen lijken op de persoon die we aan de telefoon hadden gesproken. We zijn dus maar terug gegaan naar school, want hij was onze afspraak totaal vergeten. Morgen gaan we er weer heen, dus hopelijk hebben we dan meer geluk!

Al met al ben ik dus druk met het regelen van het winterkamp, maar ook met rapporten typen voor school. Wat mij betreft had dat wel wat minder kunnen zijn :).

Dominique en ik gaan nog steeds elke dinsdag naar New Rest Crèche om daar vrijwilligerswerk te doen. Zo hebben we de kinderen geleerd welke voertuigen er bestaan. Althans, dat hebben we geprobeerd. De kinderen zijn meer van het nazeggen dan het zelf nadenken/bedenken! We hadden er ook een liedje bij (de wielen van de bus gaan rond en rond), maar toen we bij de trein aankwamen begonnen ze spontaan hun eigen nummer over een trein te zingen, haha! Toch vonden ze het volgens mij wel leuk, al vooral het inkleuren van de kleurplaten. Vandaag hebben we de kinderen geschminkt en omgetoverd in lieveheersbeestjes, vlinders en katten. Het is nog steeds heel leuk om bij de crèche een steentje bij te dragen en het is helemaal goed om te zien dat er opeens twee dames langskomen om sjaaltjes te brengen. De kinderen waren erg blij (de begeleiders nog blijer) en zijn dus helemaal klaar voor de winter.

Gelukkig heb ik ook toch nog wat tijd om in de weekenden wat leuks te doen:) (en eigenlijk zorgen we er stiekem  voor dat we doordeweeks ook niks tekort komen). In het weekend van 24 mei ben ik zaterdag naar Addo Elephant Park geweest samen met mijn huisgenoten en een paar andere vrienden. Vier jongens hebben namelijk het afgelopen moduul de minor Wildlife Management gevolgd in Zuid Afrika. We zijn met drie auto’s naar Addo gereden en hadden er voor gezorgd dat in elke auto iemand zat die Wildlife had gedaan. Ik zat in de auto met Pien, Niels en Nathan en had dus geluk, want in mijn auto zaten twee jongens die de minor hadden gevolgd! Eenmaal bij het Addo Elephant Park aangekomen konden we zelf met de auto door het park rijden. We hebben super veel dieren gezien en bij elk dier kregen we een uitgebreid verslag van de jongens! Ik weet nu dus precies te vertellen wat de verschillen zijn tussen een white rhino en een black rhino, hoe je kunt zien hoe oud een kudu is en hoe je kunt zien of een olifant een mannetje of een vrouwtje is! ;) Het was echt heel leuk om dieren te zien en er wat informatie bij te krijgen en daarbij was het ook nog eens geweldig om te zien hoe enthousiast de jongens alles vertelden! Ze hebben ons zelfs nog een plant laten proeven onderweg. En nog meer leuks: ik heb weer leeuwen gezien. WAUW, deze beesten blijven bijzonder en het allermooist van alle dieren! Wat ook heel vet was die dag, was dat er tientallen olifanten hadden besloten recht voor onze auto over te steken. Kleine, jonge olifantjes en oudere, super grote olifanten.. RECHT VOOR ONZE AUTO! Geweldig! We zijn dus weer lekker verwent die dag. Die dag zijn we ook lekker met z’n vieren uit eten geweest en hebben we de dag goed afgesloten met een filmpje. De zondag hebben we cocktails gedronken bij Barmuda’s (cocktailbar en happy hour op zondag) en daarna uit eten geweest bij Ocean Basket.

Afgelopen weekend zijn we een weekendje thuis gebleven. Dit omdat Nathan (huisgenoot) zaterdagavond zijn verjaardag wilde gaan vieren. Vrijdagavond vonden Pien en ik dat we wel een feestje verdient hadden na een weekje school en zijn we samen met Niels, Hugo, Keri, Simone en Janna naar Alicedale geweest. Hier is een pub, genaamd Louis pub, waar de studenten die dit moduul Wildlife Management volgen vaak in het weekend heen gaan (ze zitten niet bij ons op school, omdat ze dus in de bushbush zitten). Zij waren er dus ook. Louis pub organiseerde een neon party, dus met schone witte shirts zijn we heengegaan, en met gekleurde shirts en gezichte weer thuisgekomen. We konden dicht bij de pub ergens blijven slapen en zijn de volgende dag weer terug naar Port Alfred gegaan. Hier hebben we lekker geluncht en gerelaxt tot ongeveer 17.00u. Nathan had namelijk de hele dag in de keuken gestaan om zich voor te bereiden op de braai en zijn verjaardagsfeest. Al zingende met hoedjes op hebben we hem verrast en kon de braai en het feest beginnen. Het was een erg leuke avond! De volgende dag (zondag) zijn we al om 8.30u in de auto gestapt op weg naar een super mooi hotel. Hier hebben we een champagne breakfast gedaan, oftewel: champagne met een superdeluxe mooi en heeeerlijk ontbijt van 9.00 tot 13.00. De rest van de dag hebben we weer lekker gerelaxt en ’s avonds zijn we nog weer met z’n allen naar Ocean Basket gegaan om uit eten te gaan ter gelegenheid van Nathans verjaardag. Al met al was het dus een goed weekend.

De plannen voor volgend weekend staan ook alweer vast: ik ga samen met een stel anderen richting Plettenbergbay om daar te gaan bungeejumpen, skydiven en ziplinen!!! (nu ik het hier neergezet heb kan ik dus niet meer terug…) SPANNEND!!

Nou, jullie horen het wel. Ik ben lekker druk met school, maar geniet ondertussen dubbel zoveel! En daarbij is het organiseren van het winterkamp erg leuk en gezellig (lees: al vergaderende lunchen bij C’est La Vie (leuk tentje waar je heerlijk kunt lunchen – de echte kaas kunt eten), tussenstops bij Takara’s (een restaurantje in het centrum van Port Alfred) en tosti’s scoren op school).

Tot snel maar weer!!

Liefs, Marloes

1. Yvonne:
    10 juni 2014
    Wat een superverhaal weer, heb net een filmpje van jou gezien dat je aan het bungeejumpen bent. Oh wat eng hoor, maar ben nog steeds een beetje jaloers. Geniet er nog van Marloes. Groetjes ons.