Mijn eerste daagjes in Afrika

12 mei 2014 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Hee iedereen!!

Daar zit ik dan, in Zuid-Afrika! Het duurde even voordat ik wat van me heb laten horen, waarschijnlijk omdat het hier veel te leuk is om achter de computer te gaan zitten!;)

Onze vliegreis is prima verlopen. Het viel me gelukkig heel erg mee hoe lang het duurde. Toen we aan kwamen in Port Elizabeth stonden een paar mensen van Stenden ons al op te wachten. Later werden we met een busje naar Port Alfred gebracht. We kwamen er al direct achter dat we in Afrika waren beland, want de kamerindeling was een zooitje! Gelukkig is het allemaal goed gekomen en konden we ons kamertje in. We zitten in Mac House. Prima huis en kamertje en onze huisgenoten zijn ook heel erg leuk! In ons huis hebben we geen internet, op school (normaal gesproken) wel. Toen we aan kwamen was dat alleen niet het geval en was de wifi kapot. Op dat moment zeiden ze dat het 2 dagen tot 3 maand kon duren. Zouden ze eens in Nederland moeten zeggen, haha! Inmiddels is het toch weer opgelost, best snel dus!

Vorige week was onze introductieweek. We kregen onder andere een tour door Port Alfred om te kijken wat er allemaal is en waar alles zit. Ook hebben we een tour door township NeMaTo(Nelson Mandela Township) gehad. Morgen gaan we nog een keer naar NeMaTo om te kijken tussen welke projecten wij (humanitarian studenten) kunnen kiezen.

Verder hebben we in die week ook Traditional Food gehad. Hier konden we Afrikaans eten proeven. Ik heb het kippenhoofd en de kippenpoot maar over geslagen.… Als jullie de foto zien snappen jullie vast waarom! Alles eten ze dan op, behalve de nagels bij de poten en de snavels bij de koppen….

De eerste week was dus heerlijk rustig. We hoefden niet veel naar school en waren nog een dagje vrij, dus hadden genoeg de tijd om een beetje gewend te raken (al duurde dat niet erg lang;) ). De mensen zijn hier allemaal super aardig. Afrikanen groeten je allemaal en er hangt hier een hele goede sfeer. Daarnaast is het hier super goedkoop. 1 Euro is ongeveer 15 Rand. Een Malibu Cola kost hier maar 83 cent!! Dat klonk goed in mijn oren! De feestjes zullen we dus maar niet overslaan hier!

Van het weekend ben ik een weekend weg geweest met Niels, Pien, Anne, Moniek en Lotte. Niels, Pien en ik zijn zaterdagochtend heel vroeg weg gegaan op weg naar Anne, Moniek en Lotte. Zij zitten namelijk niet in Port Alfred, omdat ze Wildlife Management studeren. Daarvoor zitten ze in de bush bush ;) Voor Pien en mij was het wel zwaar om zo vroeg weg te gaan, omdat we de avond daarvoor nog een leuk feestje hadden gehad. Na een hele tijd gereden te hebben kwamen we aan in Hogsback. We zaten daar in een backpackers hostel. Achter dat hostel was een super mooi uitzicht. Echt heel mooi om te zien! Er waren ook veel aapjes rond het hostel, een heel leuk gezicht. Verder zijn we lekker uit eten geweest, hebben we een waterval bezocht en andere uitzichten gezien en hebben we de lekkerste ice tea ooit geproefd! Zondag zijn we wezen paardrijden. Dit was echt leuk om eens te doen, maar phoe, wat kunnen paarden hard als ze in galop gaan! ;) Ook tijdens de rit was de omgeving weer heel mooi. We reden door het bos (berg op berg af) en kwamen uiteindelijk bij een grasveld uit. Wauw: weer een super mooi uitzicht! Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: het was oprecht mooi daar! Na het paardrijden zijn we weer lekker naar huis gegaan.

Het is wel grappig om te zien dat er soms gewoon koeien en geiten los lopen langs de weg. Dan heb je wel weer het gevoel dat je in Afrika zit. Ook de wegen helpen me goed mee om dat besef te krijgen: jeetje, wat zijn die slecht! Overal hobbels, gaten en stenen. Magoed, tot nu toe zijn we nog heel thuis gekomen dus Afrikanen hebben groot gelijk: het kan gewoon nog.

Ik vermaak me hier dus prima en wil nog laaaaang niet naar huis!!!

Groetjes aan iedereen en tot snel!

Veel liefs, Marloes

1. Willemien Reimert:
    12 mei 2014
    Leuk zeg Marloes je foto's en verhaal! Tot ziens op Skype!
  2. Yvonne:
    12 mei 2014
    Oh, ben best een beetje jaloers Marloes, super genieten daar. Leuk om jou verhaal te lezen en vooral die mooie foto's, erg leuk.
    Ik wacht nu al weer op jou volgende verhaal .

Groetjes
  3. Erna:
    13 mei 2014
    Hoi Marloes geweldig dat je zo geniet, mooie foto's en ik wens je nog heeeel veeeel plezier. Groetjes uit het regenachtige Hellendoorn.