Het avontuur kan beginnen!

30 april 2014 - Luttenberg, Nederland

Het gaat eindelijk bijna beginnen: mijn avontuur naar Zuid-Afrika. Ik ga proberen op deze blog af en toe eens een berichtje te plaatsen voor jullie zodat jullie weten wat ik allemaal mee maak in het verre Afrika (lees: succes niet gegarandeerd).

Ik sta echt te trappelen om eindelijk het vliegtuig in te stappen. Na even vrij te hebben gehad van school is het tijd om Luttenberg weer te verlaten, maar wees niet bang: met Luttenbergsfeest ben ik er gewoon weer bij! ;) Vrijdag 19.15u vlieg ik samen met Pien en Anne vanaf Schiphol naar Londen, om vervolgens naar Johannesburg te vliegen. Vanaf daar nemen we weer het vliegtuig naar Port Elizabeth. Daar worden we opgehaald door Stenden en naar Port Alfred gebracht met de auto. Tenminste, dit is het plan. Hopelijk gaat alles zoals we dat graag willen!

In Port Alfred staat mijn school: Stenden Hogeschool. De komende negen weken zal ik hier mijn minor gaan volgen. Deze minor heet Humanitarian Management. Met deze minor ga ik met nog wat anderen de townships (sloppenwijken) in om mensen te helpen. Een paar van jullie hebben er vast al iets van gehoord, omdat ik samen met een paar anderen geld heb ingezameld voor projecten waar wij aan gaan werken. We hebben super veel geld opgehaald (€1.846,90) waar we natuurlijk hartstikke blij mee zijn! Dus iedereen die wat gestort heeft: super bedankt!

Nou, dit was het voor vandaag. Mijn volgende reisverslag verschijnt vast binnenkort eens als ik in Zuid-Afrika zit (ik kan het bijna niet geloven terwijl ik dit typ, haha ;)

Ciaoooo! xx

1. Yvonne:
    1 mei 2014
    Marloes, natuurlijk blijven we je volgen, zijn ook erg benieuwd naar de verhalen.
    Maar voor nu eerst een hele fijne reis gewenst!
    Groetjes Theo en Yvonne.
  2. Paulien Kiekebosch:
    Hoi Marloes
    Leuk om straks te lezen hoe het is in het verre Afrika.
    Alvast een goede reis en heeeeeel veel plezier!!

Groetjes, Paulien
  3. Erna:
    Hoi Marloes
    Een fijne reis gewenst en ik ga je verhalen volgen.
    Succes en veel plezier!
    Groetjes Erna
  4. Lucré:
    1 mei 2014
    Hoi Marloes, Een goede reis morgen en ik ga je zeker volgen!!
  5. Lucy keurentjes:
    6 mei 2014
    hoi marloes, ben benieuwd hoe het je vergaat ! een fijne tijd in het verre zuid afrika,